SEO optimalizácia

12 Najčastejšich seo mýtov, ktorým ľudia veria.

najčastejšie seo mýtySEO princípy sa v posledných rokoch menili tak často, že väčšina marketérov poriadne nevie, čo funguje a čo nie. V jednej veci mi však určite dáte za pravdu: Kvalitný obsah je stále najdôležitejším faktorom SEO 

Čo však urobiť preto, aby váš obsah nezapadol prachom a bol v popredných pozíciach vo vyhľadávačoch?

V tomto článku si napíšeme najčastejšie seo mýty, ktoré kolujú svetom internetu.

SEO Mýty:

Mýtus číslo 1: Mať zabezpečujúci protokol https nie je z pohľadu SEO dôležité.

Od roku 2014 Google algoritmus reflektuje, či sú vaše stránky týmto spôsobom zabezpečené, alebo nie. Určite ste si všimli, že niektoré weby používajú starší protokol http ( bez šifrovania ) alebo novší https ( šifrovací protokol ). Ak používate starší protokol http, tak sa môže stať, že vaša stránka klesne v pozíciách nižšie a utrpí váš page rank.

Pridať na vašu stránku vyššiu bezpečnosť v podobe protokolu https je krok, ktorý sa vám určite vyplatí.

Mýtus č. 2: Na optimalizovanie webu pre mobily mám stále čas.

Schválne som si pred písaním tohto článku pozrel štatistiky webov – či už mojich vlastných alebo  mojich klientov. Musím skonštatovať fakt, že na všetky weby chodí viac používateľov z mobilných telefónov v prepočte je tomu viac ako 55% a toto číslo sa bude z roka na rok zvyšovať.

V roku 2015 spustil Google algoritmus zvaný Mobilegeddon, ktorý odmeňuje weby priateľské k mobilným užívateľom. Respozívny dizajn je už dnes nutnosťou pre spokojných zákazníkov.

Ak váš web ešte stále nie je responzívny a pripomína doby minulé, tak je načase inovovať váš web.

 

Mýtus č. 3: Viac odkazov je lepších, než viac obsahu.

Kto sa venuje SEO už viac rokov, tak vie, že kedysi bola tvorba spätných odkazov jedna z kľúčových vecí a čím viac ich bolo, tým lepšie boli výsledky vo vyhľadávaní.

Dnes to však nie je celkom pravda.

Samozrejme, budovanie spätných odkazov je veľmi dôležitá vec, avšak dnes sa zameriava viac na kvalitu ako kvantitu spätných odkazov a na to si treba dávať obzvlášť pozor!

Spätné odkazy by mali byť relevantné, umiestnené na kvalitných weboch a nabadajúce ku kliknutiu prirodzenou cestou. Namiesto nakupovania desiatok nerelevantných odkazov teda radšej investujte napríklad do vytvárania kvalitných článkov, ktoré môžete použiť ako inzeráty, či guest posty na tematicky spriaznených weboch.

Mýtus č. 4: Kľúčové slová musia byť v presnej zhode s vyhľadávačom.

U jedného klienta som sa stretol s tým, že kľúčové slovo opakoval naprieč celým obsahom. Väčšina ľudí sa snaží kľúčové slová používať v titulku, či už sa tam hodia alebo nie (a tak článok už od nadpisu pôsobí veľmi umelo ). Zmyslom titulku je návštevníkovi webu stručne vysvetliť, o čom bude nasledujúci článok.

Ak sa budete snažiť nasilu dávať kľúčové slová do nadpisu, môžete si byť istí, že algoritmus vás bude každým krokom penalizovať viac a viac.

Ak chcete zistiť, či je váš web penalizovaný, tak by ste mali určite využiť google search console.

Mýtus č.  5: Optimalizácia kľúčových slov.

Google používa RankBrain, algoritmus, ktorý je schopný sa učiť z vlastného konania a prevádzať jazyk do matematických modelov, aby mu porozumel.

Nesnažte sa násilím napchať do obsahu čo najviac kľúčových slov, táto súťaž už dávno neplatí. Odporúčaný počet slov v článku je 2 až 4 %. Radšej napíšte zaujímavý obsah pre živého čitateľa. Kvalitný obsah dokáže rozpoznať a zaradiť do správneho kontextu.

Mýtus č. 6: Čím viac stránok, tým lepšie.

Na prvý pohľad to vyzerá ako dobrý nápad dať na web čo najviac stránok, aby ste boli na webe viditeľní. A čím viac budete viditeľní, tým budete mať vyšší traffic…

Podobne ako pri spätných odkazoch, tak aj v počte stránok platí, radšej menej a kvalitných, ako veľa a nekvalitných.

Indexácia stránok sama o sebe nezaručuje, že na stránku príde viac užívateľov. Google sa napríklad môže rozhodnúť, že vaša stránka je príliš podobná inému obsahu a vyradí ju.

Vždy totiž hovorím klientom:

Radšej vytvárajte kvalitný obsah, ktorý prinesie návštevníkom webu hodnotu a reálne im pomôže, ako písať články o ničom bez reálnej hodnoty. Ešte raz opakujem zamerajte sa na kvalitu nie na kvantitu.

Mýtus č. 7: Garancia prvého miesta.

V roku 2017 vám nikto nemôže garantovať na dané kľúčové slovo, že budete prvý vo vyhľadávaní. Tento fakt platí niekoľkonásobne – ak má vaše podnikanie veľmi veľkú konkurenciu, ktorá je na trhu o niekoľko rokov viac, ako vy.

Zákazník s e-shopom má často túto požiadavku a SEO freelancer ho nechce odohnať od svojich dverí aj keď vidí, že zákazník má len veľmi malý rozpočet, aby vážnejšie konkuroval v internetovom mori.

Mýtus č. 8: Adwords zvyšuje pozície vo vyhľadávaní.

Oficiálne stanovisko googlu hovorí, že to tak nie je. Výsledky vyhľadávania by mali byť čo najrelevantnejšie. AdWords radí inzeráty iba podľa ceny a konkurencii. Služby, samozrejme, oddelené nie sú, napríklad si  môžete prepojiť AdWords, Analytics a Webmaster Tools na jedom účte.

Mýtus č. 9: Na hlavnej stránke by malo byť čo najmenej obsahu.

Úvodná stránka musí odpovedať používateľovi na 2 otázky „Čo robíte?“ a „Aký benefit prinášate?“. Takto vyzerajú úvodné stránky globálnych značiek Evernote a Apple.

Mýtus č. 10: Výsledky uvidíte až po prvom mesiaci.

Je veľmi pravdepodobné, že vy, ako laik, nevidíte po prvom mesiaci žiadne výsledky. Samozrejme, že človek, ktorý sa tomu venuje dlhodobo, či už freelancer alebo agentúra, má nástroje, ktoré im ukážu presne na ktorej stránke googlu sú, či už je to 15. stránka alebo 29.

Ako dlho bude trvať, kým uvidíte prvé výsledky, je dosť individuálne. V priemere to môže trvať od troch do 6 mesiacov.

Mýtus č. 11: Na SEO sa pracuje, až keď bude celý web hotový.

Treba zahrnúť poznatky z fulltextu a cieľovej skupiny aj do samotnej tvorby webu, do návrhu stromovej štruktúry, do návrhu filtrov, do tvorby cieľových stránok na webe a podobne. Treba si uvedomiť, že seo je beh na dlhú trať, nie šprint na 100 metrov.

Ak vám agentúra alebo freelancer tvrdia, že na seo optimalizácií sa začne pracovať až po spustení webu, tak by ste mali pouvažovať nad výmenou freelancera alebo agentúry.

Mýtus č. 12: Optimalizovať stačí len úvodnú stránku.

Nie nestačí! SEO  sa robí pre celý web, nie len pre úvodnú stránku.

Ak niekto hľadá „cenník strešnej krytiny“, chce sa dostať na stránku s cenníkom strešnej krytiny, nie na hlavnú stránku webu zaoberajúceho sa strešnými krytinami.

Som toho názoru, že vždy si overte dané informácie z rôznych zdrojov, či sú pravdivé alebo nie a na základe toho si utvorte svoj názor, nech ide o čokoľvek.

V kometároch mi prosím napíšte s akými SEO mýtami ste sa stretli vy.

Som veľmi rád, že ste sa dostali až do tohto bodu. Ak sa vám článok páčil, budem rád, ak naň upozorníte priateľov tým, že ho budete zdielať.

2 thoughts on “12 Najčastejšich seo mýtov, ktorým ľudia veria.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *