Email marketing

5 Tajných ingrediencií, ako zarobiť vďaka email marketingu viac.

ako uspieť v email marketinguV minulom článku sme si písali o tom, čo je email marketing a prečo začať na ňom pravidelne pracovať. Dnes si rozoberieme 5 tajných ingrediencií, ktoré nakopnú vaše online podnikanie a vy tak zvýšite svoje zisky.

Stručné zhrnutie o email marketingu

Email marketing je nástroj, vďaka ktorému môžete komunikovať so svojimi zákazníkmi pravidelne, písať im o novinkách, dávať im rôzne zľavy a podobne. Dokonca svetový lídri v tejto oblasti tvrdia, že email marketing je najsilnejší nástroj v online svete.

Predtým, než začnete čítať o deviatich tajných ingredienciách email marketingu, by ste mali vedieť ešte jednu vec. Email marketing je silný len vtedy, ak mu venujete dostatočnú pozornosť a čas. Ak tieto dve veci do email marketingu neinvestujete, tak týchto 9 tipov je vám k ničomu a vy tak zostanete na mieste. A to predsa nechcete, no nie?

5 Tajných ingrediencií

Najväčšie aktívum je databáza.

Na to, aby ste mali úspešný email marketing, potrebujete databázu a aby ste mali databázu, je potrebné ju budovať v každý moment. Najčastejšie sa u klientov stretávam s tým, že svoju databázu nebudujú od začiatku a začnú ju budovať „až keď na to bude čas.“

Vtedy sa opýtam jednoduchú otázku…

A kedy bude ten správny čas na budovanie databázy?

Keď všetko bude v poriadku a obchod bude tvoriť miliónové tržby?

Keď si na to nájdem čas?

Keď budú prvé tržby?

Budujte email databázu HNEĎ od samého začiatku! 

Ako budovať email databázu?

Možnosti je hneď niekoľko, ja vám napíšem o tých najpopulárnejších riešeniach budovania databázy, ktoré mojím klientom zvýšili zisky niekoľkonásobne.

Obsahový magnet.

Obsahový magnet je tematický relevantný a atraktívny obsah. Môže mať rôznu podobu. Najčastejšie ide o krátke ebooky, ktoré prinesú zákazníkom hodnotu, zaujímavá email séria, tréningové videá, štúdie, kvíz atď…

Prečo je obsahový magnet lepší ako newlletter?

  1. Okamžitý prínos pre zákazníka.
  2. Hodnota pre zákazníka.
  3. Špecifikácie – čo presne zákazníci dosiahnu a čo im to prinesie. Vyššie spomínaná hodnota.
  4. Budovanie autority.

Ako prezentovať obsahový magnet.

Obsahový magnet musí byť viditeľný a taktiež tu musí byť jednoduchý prístup k obsahovému marketingu. To znamená, že stačí, ak človek zadá email, poprípade meno a keď vykoná akciu call to action, tak ho presmeruje na daný obsah, alebo mu príde emailom.

Ako budovať email marketing pomocou newlletru.

Budovanie databázy cez newlleter je oproti obsahovému magnetu tá zložitejšia časť.

Tak ako potom získavať nové email kontakty cez newlleter?

Najviac sa mi osvedčila metóda, že zákazníkovi ponúknete to, o čo má skutočný záujem a bude vám ochotný dať svoj email.

Napríklad: Zaregistrujte sa do nášho newlettera a získajte až 25 % zľavu na všetky produkty alebo budete informovaný o nových zľavách ako prvý.

Verím, že tieto informácie vám pomôžu a budete vedieť budovať email databázu. Ak máte otázky, napíšte mi na email romanvranak@gmail.com alebo na mojom facebooku.

Každý klient je * * * * *

Každý klient je * * * * * ( 5 hviezdičkový klient ). O každého klienta sa treba starať a híčkať si ho od samého začiatku. Zákazníci milujú, ak sa o nich eshop stará, či už vo vašom eshope utratili 10 alebo 200 €. Doprajte napríklad návštevníkom webu zľavu 10% bez toho, aby museli u vás nakúpiť za 100 €.

O každého klienta sa treba starať, až kým vám sám nepovie „nie“, resp. sa odhlási z emailu.

Hovorte 1 krát týždenne. 

Či už ide o facebook marketing, adwords alebo email marketing, tak veľmi dôležitú úlohu zohráva pravidelnosť emailov.

Nehovorím, že máte 3 a viac krát bombardovať potencionálnych zákazníkov s tým istým emailom. Tomu sa povie spam! Posielajte zmysluplné emaily, ktoré prinesú hodnotu, po ktorej zákazníci túžia.

Jeden týždeň im pošlite zľavový kupón, druhý týždeň povedzte zákazníkom čo máte nové.

Majte plne automatizovú aplikáciu. 

Predstavte si modelovú situáciu: ležíte na pláži, slnko svieti a vy si len tak oddychujete na lehátku a viete, že o váš biznis je postarané. Automatizované aplikácie majú tú hlavnú výhodu, že ich môžete predom nastaviť a budú sa posielať aj vtedy, keď budete zaslúžene oddychovať na vašej dovolenke.

Medzi najpopulárnejšie nástroje patria mailchimp alebo česká aplikácia smaremailing. Mailchimp je populárny najmä preto, že má email databázu do 2 000 kontaktov zadarmo, čo sa však týka automatizácie, tak tú si musíte zaplatiť. Ak sa rozhodnete plne automatizovať email marketing, tak to berte ako investíciu, ktorá vám môže znásobiť zisky a náklady na ňu budú v porovnaní so ziskom minimálne.

Delegujte. 

Taktiež k automatizácií patrí delegovanie vecí na iných. Napríklad, ak vám je email marketing cudzí, mali by ste si na to nájsť odborníka alebo ho delegovať na osobu, ktorej dôverujete a vy sa tak môžete venovať dôležitejším veciam vášho biznisu, ktorým rozumiete viac.

Email marketing je skvelý nástroj na získavanie zákazníkov, pokiaľ tomu venujete patričnú pozornosť. Verím, že vám tento článok pomohol a  budete s týmto nástrojom lepšie zaobchádzať.

Ak sa vám článok páčil, budem rád, ak ho budete zdielať medzi priateľov na facebooku.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *