Online marketing, Sociálne siete

Varovanie! Týchto 8 chýb na sociálnych sieťach vás pripravujú o fanúšikov.

Sociálne média
8 chýb na sociálnych sieťach

Žijeme v dobe, kedy sociálne siete vládnu internetu. A každý dobrý marketér vie, že pôsobenie na sociálnych sieťach je dnes nevyhnutnosťou. Vďaka sociálnym sieťam dokáže firma zvýšiť svoje predaje, budovať značku a šíriť dobré meno svojej firmy. Avšak to platí len v tom prípade, ak zvolí správnu stratégiu. Musím však smutne skonštatovať, že veľa podnikov nevie, ako komunikovať na sociálnych sieťach a budovať tak identitu firmy.

Mám však pre vás skvelú správu. V tomto článku sa dozviete 8 konkrétnych chýb, ktoré robia firmy na sociálnych sieťach.

8 Chýb na sociálnych sieťach.

Chýbajúca stratégia

Určite nikoho neprekvapil fakt, že toto je prvá a závažná chyba, ktorú robí veľa firiem. Bez poriadnej marketingovej stratégie nikdy nedosiahnete svoje ciele, pretože bez poriadneho marketingového plánu je to len o systéme pokus/omyl.

Ako správne nastaviť marketingovú stratégiu?

V prvom rade si treba stanoviť ciele, spôsob, ako sa k daným cieľom dopracovať a nástroj, ktorým sa to všetko bude merať. Všetko si treba rozplánovať a napísať do kalendára. Ak neurobíte tieto základné kroky, tak nikdy nebudete presne vedieť k čomu smerujete a či idete správne.

Príklad: Chcem prostredníctvom sociálnych sietí budovať svoju značku a povedomie o mojej firme. Ako to dosiahnem?

V prvom kroku budem písať zaujímavé články na blog a prinášať tak neoceniteľnú hodnotu svojim potencionálnym zákazníkom.

Príliš veľa príspevkov alebo príliš málo príspevkov

Ďalším dôležitým faktorom pri budovaní mena na sociálnych sieťach je frekvencia príspevkov. Osobne sa viac stretávam s tým, že ľudia síce prispievajú na sociálne siete, ale ich frekvencia je veľmi malá až žalostná. Taktiež nie je dobre, ak spamujete každú chvíľku a za deň pridáte aj 10 príspevkov.

Aká je teda optimálna frekvencia príspevkov?

Moja dobrá skúsenosť je prispievať 1 až 2 krát denne, kde je rozmedzie minimálne niekoľko hodín. Taktiež tu zohráva dôležitú úlohu nie kvantita ale kvalita príspevkov. Radšej dajte jeden príspevok denne a kvalitný, ako viac a nekvalitných. Ak máte viac sociálnych sieti je dobré využiť špeciálne nástroje ako Buffer alebo Hootsuite, kde si môžete príspevky naplánovať.

 

Zlá komunikácia

Ak vám už začnú ľudia písať komentáre na fb, tak je vhodné, ak na ne budete odpovedať. Fanúšikovia chcú mať pocit, že za firmou stoja skutoční ľudia a nie len roboti. Taktiež sa fanúšikovia radi pýtajú otázky a určite budú radi, ak im na ne odpoviete alebo poďakujete za ich pozitívny komentár. Boli by ste prekvapený, aké skvelé účinky má komunikácia so zákazníkmi na sociálnych sieťach.

Určite si kladiete otázku, ako reagovať na negatívne komentáre. O tom sa dá napísať samostatný článok, ktorý určite niekedy napíšem. Avšak teraz len na to odpoviem stručne.

Dôležité je nechať emócie za dverami a všetko riešiť s chladnou hlavou. Treba zistiť, prečo daný človek napísal nelichotivý komentár, čo ho k tomu viedlo a ako to môžete napraviť.

Platíte si za fiktívnych fanúšikov

Ako na vás pôsobí stránka, ktorá ma 12 000 fanúšikov  a ako stránka, ktorá má 1 000 fanúšikov? Určite mi dáte za pravdu, že lepšie vyzerá tá, ktorá má viac. Na prvý pohľad to pôsobí, že stránku sleduje veľa ľudí, ale skutočnosť je taká, že stránka je svojim spôsobom mŕtva. Stránku sleduje len mizivá časť ľudí, nelajkujú a nezdieľajú váš obsah. Ak sa váš obsah stránky nešíri, hoci máte veľa kúpených fanúšikov, tak napríklad facebook automaticky znižuje % interakcií s ľuďmi.

Často krát sú to aj ľudia z iných krajín, alebo fiktívne profily.

Preto určite neodporúčam kúpiť si kontakty, hoci na prvý pohľad to znie lákavo. Radšej sa zamerajte na kvalitu fanúšikov, ktorí majú radi vaše príspevky a šíria váš obsah. A ak to budete robiť skvele, tak postupom času vybudujete slušnú základňu ľudí.

Príliš veľa platforiem

Mnoho firiem si myslí, že je dobré, ak sa zaregistrujú na mnoho sociálnych sieťach, že im to prinesie veľa potencionálnych zákazníkov. Čo nie je celkom pravda.

Treba si dobre premyslieť, či je vhodné aby ste sa registrovali na tú a tú sociálnu sieť. A čo vám daná sociálna sieť prinesie. Tu by som sa tiež zameral radšej na kvalitu ako na kvantitu.

Ja osobne som zaregistrovaný len na troch sociálnych sieťach, ktoré mne osobne dávajú zmysel. A to je facebook, google+ a twitter. Na facebooku sa moja základňa len rozrastá, pretože som ju nedávno založil. Avšak na Twitteri mám slušný počet followerov, už je tam okolo 320 ľudí čo je v CZ a SK celkom slušné číslo. Väčšina ľudí má podobné záujmy ako ja a ak postnem príspevok na twitter, tak v priemere si ho prečíta aj 15% všetkých followerov, čo je skvelé.

Taktiež si treba uvedomiť, že čím viac sociálnych sietí máte, tým je zložitejšie sa o ne starať a prispievať pravidelne. Takže ako som spomínal vyššie. Zamerajte sa na kvalitu nie kvantitu.

Hovoríte príliš o sebe a nemyslíte na svojich fanúšikov

Sociálne siete predovšetkým boli a sú určené na zábavu nie na spamovanie rôznymi firmami o tom, ako sú ich produkty najlepšie. A na to netreba nikdy zabúdať, pretože väčšina ľudí nemá preto pochopenie.

Napríklad: Ak máte firmu, ktorá predáva autodiely, tak určite nezaškodí, ak občas pridáte zábavný gif, vtipný obrázok z tejto kategórie alebo pár užitočných informácií napr. ako sa na jar postarať o auto.

Chibi alebo preklepi 😀

Ak chcete pôsobiť profesionálne, tak by ste si mali dávať pozor na gramatiku a preklepy. Ak nie je gramatika vaša silná stránka, tak to zverte osobe, ktorá sa tomu rozumie, prípade to nechajte na profesionálov.

Nadmerné množstvo kľúčových slov

Používanie správnych hasthagov, kľúčových slov, vám môže pomôcť k viditeľnosti príspevkov. Pokiaľ budú tieto kľúčové slová relevantné. Najväčšia chyba, ktorú robia firmy je, že ich dávajú buď príliš veľa alebo nie sú relevantné.

Osobne si myslím, že používanie hasthagov na facebooku nemá význam. Radšej ich treba používať buď na instagrame ( tam to má najväčší vplyv ) alebo ešte na twitteri.

Keďže som tip človeka, ktorý rád zdieľa svoje tipy a stratégie, tak sem napíšem ešte bonusový tip a vy sa mi na oplátku odvďačíte tým, že zazdieľate príspevok medzi svojich priateľov na fb. 😀

Bonusový tip

Nemotivujete ľudí k zdieľaniu

V kamennom obchode, kaviarni, či akomkoľvek mieste máte možnosť dať klientom zľavu za zdieľanie referencie na sociálnych sieťach. Poskytnite súťaž za označovanie fotografie na obrázkových sociálnych sieťach. Ak podnikáte na internete, implementujte na svoje stránky možnosť hodnotiť vás a zdieľať. Na sociálnej sieti totiž platí, že žiadna reklama nezaujme viac ako dobré odporúčanie kamaráta.

Žiadne analýzy

Všeobecné rady sú jedna vec, ale každá firma je špecifická, a preto to, čo funguje inej firme, vám dobre fungovať nemusí. Preto by ste mali každý týždeň vyhodnocovať príspevky, analyzovať ich a upravovať podľa predom určenej stratégie.

 

Ak ste sa dostali do tohto bodu a čítate tieto riadky, tak Vám chcem povedať ďakujem. Ďakujem najmä preto, že ste si prečítali tento článok, venovali mi váš vzácny čas a budete lepšie komunikovať so svojimi zákazníkmi, čo spôsobí, že sa budeme mať predsa len lepšie na tom našom krásnom Slovensku.

Prosím vás ešte o jednu vec, zdieľajte článok medzi svojich priateľov a zlepšíme tak spoločne komunikáciu na facebooku.

 

 

2 thoughts on “Varovanie! Týchto 8 chýb na sociálnych sieťach vás pripravujú o fanúšikov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *