SEO optimalizácia

Content marketing – marketingová stratégia, ktorá vás nestojí nič!

content marketing - reklama, ktorá vás nestojí nič.

Content marketing je marketingová stratégia založená na obsahu. Podľa môjho názoru je obsah jeden z kľúčových prvkov, ktorý dokáže generovať neuveriteľné zisky, šíriť dobré meno o firme, či už na sociálnych sieťach alebo vo vyhľadávaní. A napriek tomu, veľmi veľa firiem podceňuje content marketing. Kedysi stačilo, ak si firma zaplatila veľkú kampaň a ľudia o nej zrazu vedeli a nakupovali. Dnes to však už nestačí a treba sa zamerať aj na iné oblasti marketingu, ak chcete zlepšiť svoje podnikanie.

Toto bola stručná charakteristika content marketingu, poďme si ju rozobrať podrobnejšie. 

Obsahový marketing je spôsob komunikácie so zákazníkmi, kde si firma z dlhodobého hľadiska buduje dobré meno a povesť odborníka vo svojej oblasti. Ako príklad uvediem, že ak sa  zaoberáte predajom mobilných telefónov a robíte rôzne recenzie na mobil formou článkov alebo predávate nábytok a píšete kvalitné články, ktoré ľuďom pomôžu napríklad pri výbere kvalitného nábytku do ich domácnosti.

Ďalší príklad, ak ste predajcom bezpečnostných systémov, tak zákazníci ocenia, ak píšete články o tom, ako sa chrániť pred zlodejmi a podobne.

Prečo využívať content marketing?

  1. v prvom rade ukazuje ľuďom, že ste odborníkom na danú tému a že jej rozumiete.
  2. zákazníkom pomáhate riešiť ich problémy.
  3. oslovuje s informáciami zákazníkov v čase, kedy informácie hľadajú a často sú blízko nákupného rozhodnutia.
  4. budujete lojalitu voči značke.
  5. znižujete náklady na získavanie nových zákaziek a zákazníkov.

Samozrejme, tých bodov by sa dalo napísať ďaleko viac, sem som napísal podľa môjho názoru tie najzákladnejšie. Poďme si ale ešte povedať niečo o tom, prečo milujem content marketing a prečo si myslím, že je kvalitnejší, ako klasická reklama.

Efektívnejší než klasická reklama.

Merateľnosť.

Dokážete sledovať správanie zákazníkov a upravovať svoju stratégiu, meniť jednotlivé časti… Jednoducho povedané, môžete merať každú content marketingovú aktivitu. Najčastejšie využívam google analytics a to odporúčam aj svojim klientom.

Targeting.

TV prijímač nevie rozlíšiť, kto pred ním sedí a čo ho zaujíma, na internete je presné zacielenie na definovanú skupinu zákazníkov bežné a je možné používať aj niektoré údaje o správaní užívateľov, ich profily, preferencie atď.

Dlhodobá produktivita obsahu.

Zatiaľ čo článok v magazíne má účinnosť maximálne dva týždne a potom končí v zbere papiera, tak content marketing má tú silu, že na internete môže byť niekoľko rokov a stále vám prináša  svoje ovocie. Tu sa limity nekladú, samozrejme, ak podnikáte v oblasti, kde sa tieto trendy menia pravidelne, tak je dobre, ak budete obsah pravidelne aktualizovať a google vás odmení v podobe vyšších pozícií vo vyhľadávaní.

Zapájate aj svojich zákazníkov.

Interakcia so zákazníkmi je veľmi dôležitá. Ak vaše články ľudia pravidelne komentujú, tak vy sa môžete dozvedieť o problémoch, s ktorými vaši zákazníci bojujú a pomôcť im, či už formou článkov alebo videí.

Reklama, ktorá stoji 0 €

Veľkou výhodou content marketingu je fakt, že vás nestojí skoro nič, iba váš čas a chuť písať. Ak píšete kvalitné články, ktoré ľuďom pomáhajú, tak ľudia veľmi radi budú zdielať váš obsah medzi priateľov a šíriť ho do sveta. Je to forma reklamy, ktorá sa šíri sama.

Ako šíriť váš obsah?

Z dlhodobejšieho hľadiska vám pomôže, ak vaše články budú optimalizované. To vám prinesie dlhodobo veľa nových zákazníkov. Na optimalizovanie obsahu slúži SEO.

Využite sociálne siete. Zdielaľajte váš obsah cez facebook, twitter, youtube a podobne.

Ak budete písať hosťovské príspevky pre iné weby, tak zabijete dve muchy jednou ranou. Vy si budete budovať dobré meno a daný web sa poteší obsahu zadarmo.

Už sme si povedali čo je content marketing, aké má výhody, prečo je efektívny a ako ho šíriť ďalej, avšak nepovedali sme si to najdôležitejšie a to je:

Ako tvoriť kvalitný obsah?

Problémy zákazníkov

Najdôležitejšie v celom obsahovom marketingu ( a teraz chcem, aby ste si to niekde poznačili a zapamätali si ), je riešiť problémy, s ktorými vaši zákazníci bojujú a stretávajú sa s nimi denno denne.

Musíte si uvedomiť a vychádzať z toho, že ľudia sú tak trošku sebeckí a v prvom rade ich zaujímajú ich vlastné problémy a nie vaše.

Takže ešte raz napísané: „Riešte v prvom rade problémy zákazníkov.“

Treba mať jasnú stratégiu a ciele. 

Prečo chcete písať články pre svoj web?

Chcete napríklad prostredníctvom článkov zvýšiť svoje zisky alebo budovať dobré meno firmy?

Zle určená stratégia vám môže výrazne uškodiť a nemusíte naplniť svoje ciele, preto tento bod nezanedbávajte.

Komunikujte nenásilne a podprahovo. 

Výborný príklad je, že ak napríklad predávate fitnes doplnky a náradie, tak môžete vytvoriť mini sériu článkov –  ako schudnúť 10 kg za 10 dní a podobne. Nesnažte sa však nútiť svojim zákazníkom svoje produkty nasilu.

Titulok a fotka, ktorá zaujme.

Ak chcete, aby bol váš článok virálny a čitateľný, je potrebné zaujať zákazníka. Napríklad, ak chcete zákazníkov zaujať na facebooku, tak by ste mali vytvoriť skvelý nadpis, ktorý ihneď po prečítaní zákazníkov osloví a pridať taktiež zaujímavú fotku.

Meta description

Meta Description je dôležitý popis stránky. Na základe neho sa návštevník rozhoduje, či klikne na odkaz vo vyhľadávaní. Preto si dajte na ňom záležať. Nemal by presiahnuť 156 znakov. Mal by obsahovať kľúčové slovo alebo jeho variáciu.

Hovorte jazykom, ktorému vaše publikum rozumie. 

Ak vašu cieľovú skupinu tvoria prevažne mladí ľudia a teenegeri, tak hovorte tak, aby vám rozumeli. Tiež je pri mladých dobré, ak im budete v článkoch tykať. Pri starších ľuďoch by som odporučil vykanie.

Verím, že vám tento článok pomohol a budete vďaka nemu budovať skvelý a jedinečný obsah, ktorý nielenže pomôže vám, ale aj vašim zákazníkom, ktorým budete takto pomáhať s riešením ich problémov.

Napíšte do komentárov vaše weby a ukážku, ako budujete obsahový marketing.

 

 

 

2 thoughts on “Content marketing – marketingová stratégia, ktorá vás nestojí nič!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *