Email marketing

Email marketing, nástroj vďaka ktorému zvýšite svoje zisky!

Email marketing a zvyšovanie ziskov.Email marketing je jeden z najpopulárnejších marketingových nástrojov na svete. Niektorí svetoví marketéri tvrdia, že je to top nástroj na zvýšenie predaja svojich produktov a služieb.

Napriek tejto skutočnosti mnohí majitelia internetových obchodov, web stránok a blogov túto skutočnosť podceňujú a pripravujú sa o stovky až tisícky eur mesačne.

Preto som sa rozhodol napísať tento článok, aby ste začali využívať email marketing naplno a už sa tak nepripravovali o zisky!

Čo je email marketing?

Je to forma direct marketingu, ktorý využíva email na komunikáciu so svojimi zákazníkmi. Týmto spôsobom môžete prispievať k dobrým vzťahom so svojimi zákazníkmi a presvedčiť ich k opakovanému nákupu.

Isté marketingové štúdie dokonca tvrdia, že ľudia nakúpia až po piatom kontakte s danou spoločnosťou a vďaka email marketingu môžete 100-násobne zvýšiť dôveru svojho internetového obchodu voči svojim zákazníkom

A buďme k sebe úprimný, dôvera je jedným z hlavných dôvodov, prečo zákazníci nakupujú od danej spoločnosti.

7 dôvodov prečo využívať email marketing

  • Vysoká efektivita. Email marketing napomáha pri budovaní dôvery medzi vami a vašimi (potenciálnymi a existujúcimi) zákazníkmi. Ako sme už uviedli, ak ste si už raz získali dôveru potenciálnych klientov, je oveľa jednoduchšie predávať.
  • Cenová dostupnosť. V dnešnej dobe existujú desiatky nástrojov na formu email komunikácie. Medzi tie najpopulárnejšie patrí napríklad mailchimp. Medzi zákazníkmi sa stal obľúbeným najmä preto, že má email databázu  do 2 000 kontaktov zadarmo. Ak máte problém s angličtinou, tak môžete využiť služby smartemailingu, je to česká platforma, ktorá má databázu do 200 kontaktov úplne zdarma.
  • Jednoduchá práca s emailami. Je to naozaj jednoduché, stačí si naštudovať pár článkov a budete vedieť posielať emaily svojim zákazníkom.
  • Merateľnosť. Viete, ako zmeriate, koľko ľudí si prečítalo letáky, ktoré ste im dali do schránky? Nijako, môžete sa len domnievať. Email marketing sa dá ľahko merať a vy presne budete vedieť, koľko zákazníkov kliklo na email, koľko ich prekliklo na daný produkt, službu a koľko z nich skutočne nakúpilo.
  • Nízke náklady. Platiť napríklad 10 eur mesačne za nástroj, ktorý vám bude zvyšovať zisky je zanedbateľná položka, nemyslíte?
  • Vysoká návratnosť investície. Ak správne nastavíte kampane a pravidelne budete komunikovať so zákazníkmi, tak vaše zisky mnohonásobne porastú.
  • Automatizácia. Tieto nástroje dokonca ponúkajú aj automatické posielanie emailov. Vy napríklad nastavíte pár emailov tak, aby sa odoslali po určitom čase a o nič sa nebudete musieť starať. Mailchimp tieto služby spoplatňuje a smartemailing.cz má tieto služby do 200 kontaktov zadarmo.

Ako nerobiť email marketing

Ako som spomínal v samom úvode, Email marketing je jeden z top nástrojov, vďaka ktorému vaše zisky porastú, avšak len v tom prípade, ak budete postupovať správne. Ako teda (ne)robiť email marketing?

Mohlo by vás zaujímať: Varovanie! Týchto 8 chýb na sociálnych sieťach vás pripravuje o fanúšikov.

Spam

Spam je veľký problém posledných rokov. Hoci existujú rôzne nástroje, ktoré sa snažia tomuto zabrániť, tak sa občas stane, že pár z nich prekĺzne do našej pošty. Dokonca v tomto smere máme na Slovensku aj pár zákonov, sú to tieto:

Zákon o reklame (z. č. 147/2001 Z.z.), Zákon o elektronickom obchode (z. č. 22/2004 Z.z.) a Zákon o elektronickej komunikácii (z. č. 610/2003 Z. z.)), ktorý upravuje zasielanie reklamných materiálov, veľa ľudí má podvedomú averziu voči tejto forme marketingu.

Pravidelnosť

Pravidelnosť je jedna z kľúčových vecí. Email marketing treba robiť pravidelne. Odporúčam minimálne 1 krát týždenne. No dávajte si pozor, aby vaše emaily neboli spam. Ak budete pravidelne a stále dookola posielať ten istý email, tak zákazníka určite nahneváte. A tu sa dostávame k poslednému bodu dnešného článku a to je…

Originálnosť, aktuálnosť a hodnota.

Aj keď sú to tri rôzne veci, tak som sa to rozhodol spojiť do jedného bodu a stručne to opísať.

Informácie sú fajn,  musia byť však aktuálne a s pridanou hodnotou. Vyhnite sa teda snahe za každú cenu ponúknuť kvantum informácií. V tomto, ako aj v mnohých iných prípadoch platí, že kvalita stojí pred kvantitou. Dajte zákazníkovi hodnotu, ktorú si ozaj zaslúži a bude s radosťou otvárať vaše emaily.

O email marketingu by sa dalo napísať ešte množstvo článkov a určite si o ňom ešte popíšeme a prinesiem vám 9 užitočných tipov, ako správne robiť email marketing aj s reálnymi príkladmi.

Som veľmi rád, že ste sa dostali až do tohto bodu. Chcem vás poprosiť len o jedno, zdieľajte tento článok medzi priateľov.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *