SEO optimalizácia

Linkbulinding – tieto chyby vás pripravujú o pozície vo vyhľadávačov.

Píše sa rok 2017 a to je obdobie, kedy SEO má oveľa väčší význam, ako sa môže na prvý pohľad zdať.

Čo je to linkbuilnding?

Linkbulidng je budovanie spätných odkazov. Linkbuilding sa stále považuje za jeden z najdôležitejších faktorov, ktoré v rámci seo optimalizácie môžete urobiť.

Avšak dovolím si tvrdiť, že 95% eshopov, webov v tvorení linkbuildingových odkazov pohorí.

Prečo tvorenie linkbuildingov je také „zložíte“?

Mnoho ľudí sa domnieva, že budovanie spätných odkazov zvládne každý a je to otázka na maximálne pár hodín práce. Čo nie je úplne pravda. Budovanie spätných odkazov je dlhodobý proces, je potrebné to robiť v pravidelných intervaloch a treba tam zachovať pár vecí.

Akým chybám by ste sa mali vyvarovať pri linkbuildingu?

Tisíc a jeden odkaz z jednej domény.

Čo vlastne znamená, že na váš web odkazujú tisícky odkazov z jednej domény, čo nie je práve najlepšie riešenie. Veľa ľudí sa domnieva, že pri budovaní spätných odkazov zohráva dôležitú úlohu kvantita spätných odkazov.  Viacej ako na kvantitu sa treba zamerať na kvalitu spätných odkazov.

Aj samotný google si potrpí na kvalitu spätných odkazov.  Ak zistí, že z jednej domény ide až neprirodzene veľa odkazov, tak to automaticky označí ako „neprirodzené odkazy“. V lepšom prípade, ( čo sa nestáva často ) označí túto doménu ako jeden odkaz.

Katalógy

Ešte pred pár rokmi sa registrácia do všetkých možných katalógov bralo ako skvelý spôsob, získania spätných odkazov. Dnes je to posudzované, ako zakázaná praktika. Aby som bol presný, ak sa registrujete do všetkých katalógov, tak môžete vážne poškodiť váš web. Tu platí tiež pravidlo kvality. Vždy odporúčam svojim klientom sa registrovať do katalógov, ktoré dávajú zmysel, kde sa nachádza tvoja vaša cieľová skupina. Čiže, ak ponúkaš tvorbu web stránok, programovanie a podobné služby, tak by som určite odporučil napríklad startiup, titans a podobné portály, ktoré sú na to určené.

Opakujúce sa anchor texty.

Čo je to anchor text?

Je to text na ktorý sa dá kliknúť. „Prirodzené odkazy“ sa získavajú ťažko a náhode.

Príklad:

Nesprávne:

  1. Najlacnejšie letenky nájdete na tomto odkaze.

Správne:

  1. Lacné letenky sú jedným z najčastejších dôvodov, prečo mladí ľudia cestujú do zahraničia.

Tu je dôležitá len jedna vec, snažte sa získavať odkazy z rôznych anchor textov.

Skryté spätné odkazy.

Táto technika patrí k takzvaným „black hat seo“. Akákoľvek technika, ktorú google robot vidí a bežný užívateľ nie je zakázaná. Ak porušíš túto techniku, tak vám od google hrozí ban, z ktorého sa veľmi ťažko dostáva!

Duplicitný obsah

Jednoducho povedané, ak to nie je unikátny text, ale odkopírovaný, tak vaše vyhliadky na lepšie pozície budú veľmi zlé.

Spamove komentáre

Už som sa stretol s tým, že majiteľ eshopu chodil na fóra podobné jeho podnikaniu a napísal odkaz všade, kde sa len dalo na svoj eshop. Google to hodnotí, ako neprirodzené komentáre a hrozí za to ban! Preto ak chcete použiť túto techniku, tak len v malom množstve a s najrelevantnejším výsledkom.

404

Prečo vlastne vnikne chyba 404?

Najčastejšie k nej dochádza, ak majiteľ webu, na ktorom je odkaz, odkaz odstráni alebo z neznámeho dôvodu prestane odkaz fungovať. Preto je potrebné pravidelne kontrolovať odkazy.

Všeobecné kľúčové slová

Google hodnotí všeobecné kľúčové slová, ako neprirodzené a za manipulatívne. Tu je potrebné používať radšej dlhé longtailové slová.

Žiadne odkazy zo sociálnych sietiach

Ok priznávam sa. V dnešnej dobe je to skôr rarita, ako fakt. Dnes má každý eshop, web minimálne facebook stránku.

Na záver by som to už len zhrnul. Linkbuilding je proces, ktorý určite netreba zanedbávať a treba na ňom pracovať dlhodobo.

1 thought on “Linkbulinding – tieto chyby vás pripravujú o pozície vo vyhľadávačov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *