SEO optimalizácia

Seo optimalizácia obrázkov

SEO optimalizácia obrázkovObrázky sú často dôležitou súčasťou webových stránok, avšak pravidelne sa stáva, že pri SEO optimalizácií sa na optimalizovanie obrázkov zabúda. Správne popísaný a pomenovaný obrázok vám pomôže s vyššou návštevnosťou webu.

Dnes, na obrázkoch záleží viac, ako kedykoľvek predtým a preto by ste si na optimalizácií obrázkov mali dať záležať.

SEO optimalizácia obrázkov a 5 krokov ako na to.

Názov obrázka

Názov obrázka je veľmi dôležitou súčasťou optimalizácie. Určite ste sa stretli s tým, že ak stiahnete obrázok poprípade ho nahráte zo svojho telefónu, fotoaparátu na váš web, obrázok má väčšinou označenie: DC5215.jpg a podobne. Väčšina ľudí následne obrázok s týmto menom pridá na web, čo je veľká chyba.

Treba si totiž uvedomiť, že googlebot nevie čo na obrázku je, preto mu to treba povedať. Názov obrázka by mal presne pomenovať, čo sa na obrázku nachádza a pokiaľ to ide, mal by obsahovať dané kľúčové slovo.

Kľúčové slová

Netreba zabúdať na kľúčové slová, zladenie titulku, url adresy, alt textom ale aj s obsahom.

Alt atribút

Čo je alt atribút?

Alt atribút je popis, ktorý vyhľadávačom povie, čo sa na obrázku nachádza. Tento text môžete doplniť k akémukoľvek obrázku.

Vďaka tomuto popisu dokáže vyhľadávač zahrnúť do obsahu stránok aj obrázok, čo spôsobí relevantnosť webu a tvoj web sa tak bude zobrazovať na vyšších pozíciách.

Možno by ťa zaujal aj fakt, že alt text pomáha aj ľudom, ktorý sú zrakovo postihnutý zistiť, čo sa na obrázku nachádza, alebo tento text sa objaví vždy, keď sa obrázok z nejakých príčin nemôže zobraziť. Napríklad pre pomalý internet.

Rozmery obrázkov

Rozmery obrázkov taktiež ovplyvňujú pozície vo vyhľadávačoch. Ak sú príliš veľké, tak spomaľujú web, ak sú príliš malé, tak odrádzajú návštevníkov webu.

Aká je teda správna veľkosť obrázkov?

Ideálna veľkosť obrázka je ak má menej ako 100 kb. Čo sa týka šírky a dĺžky obrázku, tu google preferuje rozmanitosť, avšak treba si dávať pozor na to, aby nebol príliš veľký, ale ani príliš malý.

Titulok obrázka

Titulok sa nám ukáže až po nabehnutí myši na obrázok. Hoci názory sa odlišujú na titulok obrázka, či je vhodný alebo nie, tak aj tu platí, že by mal byť výstižný a pokiaľ to ide, mal by obsahovať aj kľúčové slovo.

Názov priečinka

Názov priečinka môže rovnako pomôcť pri optimalizácii obrázkov. Veľmi často sú všetky obrázky webu uložené v jednom priečinku s názvom „IMG“,  „FOTO“ a podobne. V prípade, že máte viacero obrázkov s rovnakou témou, je pre váš web vhodnejšie vytvoriť podpriečinok s názvom ,ktorý súvisí s témou obrázkov.

Ak ste sa dostal až sem, to znamená, že ste si prečítal celý článok, za čo vám veľmi pekne ďakujem. Ak sa vám článok páčil, budem rád, ak ho odporúčite svojim priateľom.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *